Firma GROHE wspiera akcję „Make a Splash!”,
aby zapewnić dzieciom dostęp do lepszych warunków wodno-sanitarnych.


Akcja „Make a Splash!” jest wynikiem globalnej współpracy LIXIL oraz UNICEF. Akcja ma na celu zapewnienie wszystkim, w tym zwłaszcza dzieciom z krajów rozwijających się, odpowiednich warunków higienicznych poprzez dostęp do przystępnych cenowo urządzeń wodno-sanitarnych. Firma GROHE zaangażowała się w akcję „Make a Splash!”, aby pomóc milionom dzieci oraz ich rodzinom wspólnie walczyć z globalnym kryzysem sanitarnym.




Stoimy w obliczu problemu, który wymaga natychmiastowego rozwiązania. W 2020 roku jedna na cztery osoby nie miała dostępu do podstawowych urządzeń sanitarnych, takich jak toaleta. Każdego dnia, 700 dzieci poniżej piątego roku życia umiera z powodu chorób biegunkowych wywołanych spożywaniem zanieczyszczonej wody oraz brakiem odpowiednich warunków wodno-sanitarnych.

Aż 3 miliardy ludzi - 40% światowej populacji - nie ma dostępu do miejsca, w którym można umyć ręce. W krajach najsłabiej rozwiniętych jest to aż 75% populacji. Ponadto, 900 milionów dzieci nie ma dostępu do mydła i wody w szkole. Mycie rąk wodą z mydłem jest jednym z najtańszych i najskuteczniejszych sposobów zapobiegania rozprzestrzenianiu się chorób zakaźnych. Pandemia COVID-19 uświadomiła wszystkim, jak istotne jest właściwe dbanie o higienę.

We wspólnej akcji „Make a Splash!”, LIXIL i UNICEF koncentrują się na pomocy najbardziej potrzebującym gospodarstwom domowym w Kenii, Etiopii i Tanzanii. Rozszerzając dostępność istniejących rozwiązań, możemy wspólnie pomóc milionom ludzi, zapewniając im edukację w zakresie higieny ogólnej, higieny rąk oraz dostępu do czystych i bezpiecznych toalet. Ponadto, LIXIL i UNICEF współpracują w zakresie rzecznictwa, aby promować programy higieniczne na całym świecie i doprowadzić do zmiany nawyków sanitarnych.

Toalety SATO

Aby zapewnić każdemu dostęp do podstawowej higieny,

LIXIL opracował dwa specjalne produkty:

  • Toalety SATO
  • Mobilne baterie SATO

Toaleta SATO jest niedrogim rozwiązaniem zapewniającym dzieciom i ich rodzinom oraz całej społeczności dostęp do czystej i bezpiecznej przestrzeni sanitarnej. Dostępność bezpiecznych urządzeń wodno-sanitarnych jest szczególnie istotna dla dziewcząt i kobiet, które regularnie doświadczają przemocy i nadużyć, korzystając z toalet na otwartym terenie.

Mobilne baterie SATO

Mobilna bateria SATO to najnowsze osiągnięcie firmy LIXIL wprowadzone na rynek 25 czerwca 2020 roku. Produkt został zaprojektowany tak, aby można było go używać w dowolnym miejscu, nawet bez dostępu do bieżącej wody. Jest to plastikowy dozownik, do którego można włożyć dowolną butelkę z wodą, uzyskując w ten sposób kran do mycia rąk. Urządzenie obsługuje się za pomocą łokcia. Plastikowa dźwignia otwiera przepływ wody, umożliwiając umycie rąk mydłem. Jest to wygodna i niedroga alternatywa dla baterii umywalkowych, dzięki której każdy może zadbać o higienę
i ograniczyć rozprzestrzenianie się chorób zakaźnych.

Firma GROHE wspiera akcję „Make a Splash!”. Akcja ma na celu zapewnienie wszystkim, w tym zwłaszcza dzieciom z krajów rozwijajacych się, odpowiednich warunków higienicznych poprzez udostępnienie przystępnych cenowo urządzeń wodno-sanitarnych. Bezpieczna, czysta toaleta oraz woda i mydło zapobiegają chorobom zakaźnym i pomagają dzieciom zachować zdrowie. Toaleta w domu lub w szkole umożliwia najmłodszym korzystanie z urządzeń wodno-sanitarnych w bezpiecznym miejscu bez konieczności wychodzenia na zewnątrz. Toaleta ułatwia również młodym dziewczętom edukację szkolną w okresie dojrzewania. Bez dostępu do bezpiecznej toalety w miejscu edukacji, nastolatki często rezygnują z nauki.
Dzięki odpowiednim warunkom wodno-sanitarnym, mogą się bezpiecznie uczyć i pozostać w kontakcie z rówieśnikami.

Firma GROHE wspiera UNICEF!

Akcja „Make a Splash!” organizowana przez firmę GROHE będzie trwała od 1 maja do 31 sierpnia 2021 roku. W ramach kampanii od każdego sprzedanego prysznica, firma GROHE podaruje 1€ na pomoc dzieciom. Jednym z elementów kampanii będzie szerzenie wiedzy o problemie, jakim jest brak dostępności do czystych i bezpiecznych toalet, z którym boryka się wiele dzieci i ich rodzin. Dzięki Twojemu wsparciu, możemy razem poprawić jakość ich życia.

Dlaczego potrzebujemy Twojej pomocy?

50€ wystarczy, aby nauczyć właściwych nawyków higienicznych 17 dzieci w Etiopii.

80€ pozwala zapewnić trzem uczennicom dostęp do odpowiednio wyposażonej łazienki co umożliwi im kontynuowanie nauki szkolnej w okresie dojrzewania.

140€ pozwala na nauczenie właściwych nawyków higienicznych pięciu pięcioosobowym rodzinom w Tanzanii.

2 856€ pozwala na zakup urządzeń wodno-sanitarnych zapewniających dostęp do czystej wody w szkole, do której uczęszcza 110 uczniów w Afryce.

Chcesz przekazać darowiznę?

Ty także możesz przekazać darowiznę. Użyj przycisku poniżej, aby wesprzeć akcję „Make a Splash!”.

Przekaż darowiznę

Barometr darowizn w akcji „Make a Splash!”

Firma GROHE pragnie być w pełni transparentna w kwestii inicjatyw podejmowanych w celu wspierania akcji
„Make a Splash!”. Dlatego UNICEF za pomocą poniższego barometru, na bieżąco obserwuje, jak wiele środków finansowych zostało przekazanych na akcję „Make a Splash!”.

Oprócz monitorowania wielkości przekazanej przez GROHE darowizny, barometr pokazuje, jak UNICEF może wykorzystać otrzymane środki. Im większe będzie otrzymane wsparcie, tym więcej możemy zrobić dla potrzebujących dzieci.
Na przykład: za kwotę 25 000€ możemy wybudować 1250 toalet dla dzieci i ich rodzin. Dzięki kolejnym 25 000€ możemy nauczyć grupę 8500 dzieci nawyków higieniczno-sanitarnych.

W jaki sposób wsparcie ze strony firmy GROHE przyczyni się do zmiany życia dzieci i ich rodzin na lepsze?

Charlotte Petri Gornitzka, Zastępca Dyrektor Generalnej UNICEF ds. Partnerstw:

„Toalety ratują życie. Od małych, odległych wiosek po miejskie, gęsto zaludnione obszary. Widziałam reakcje na te toalety w rodzinach i społecznościach. To nie tylko wygoda, ale także prawdziwa duma i ogólny spokój ducha, które daje bezpieczna, czysta, prywatna przestrzeń sanitarna. Toalety to o wiele więcej, niż poprawa warunków higienicznych. Dlatego wspólna inicjatywa LIXIL i UNICEF „Make a Splash!” jest tak ważna w zmienianiu życia dzieci, ich rodzin i całych społeczności na lepsze".

W 2021 roku firma GROHE wspiera akcję
„Make a Splash!” w 13 krajach.

Pierwsza tego typu akcja zainicjowana przez firmę GROHE w krajach Beneluksu w 2020 roku, zaowocowała przekazaniem aż 141 000€ . Darowizna pomogła polepszyć warunki sanitarne 250 000 osób w Nigerii. W 2021 roku firma GROHE rozszerzy akcję na 13 krajów, aby zmienić życie jeszcze większej liczby osób.

Chcesz wiedzieć więcej?

Naciśnij przycisk, aby przenieść się na stronę LIXIL, na której znajdziesz szczegółowe informacje dotyczące akcji „Make a Splash!”.

Dowiedz się więcej

Dowiedz się więcej o kampanii „Obudź swoją energię”.

UNICEF nie promuje żadnej firmy, marki, produktu ani usługi.

Dowiedz się więcej