KONKURS GROHE

FUNKCJONALNOŚĆ.
SZTUKA.
WYOBRAŹNIA.

WYNIKI KONKURSU

Z przyjemnością ogłaszamy wyniki konkursu: GROHE FUNKCJONALNOŚĆ. SZTUKA. WYOBRAŹNIA.
Dziękujemy za wszystkie zgłoszenia i gratulujemy zwycięzcom.
Informacje dotyczące przekazania nagród prześlemy laureatom drogą e-mailową.

Nagroda publiczności

Z przyjemnością informujemy, że w dniu 1 marca nagroda publiczności została przyznana
Pani Sarze Zwolińskiej - laureatce 2 miejsca konkursowego w kategorii Łazienka Domowa.
Serdecznie gratulujemy!

  • KATEGORIA ŁAZIENKA DOMOWA
    I MIEJSCE
    Martyna Wilk
  • KATEGORIA ŁAZIENKA PRZYSZŁOŚCI
    I MIEJSCE
    Maciej Kozłowski
  • KATEGORIA ŁAZIENKA PUBLICZNA
    I MIEJSCE
    Agata Ferenc
  • KATEGORIA ŁAZIENKA DOMOWA
    II MIEJSCE
    Sara Zwolińska
  • KATEGORIA ŁAZIENKA PRZYSZŁOŚCI
    II MIEJSCE
    Joanna Ochota
  • KATEGORIA ŁAZIENKA PUBLICZNA
    II MIEJSCE
    Klaudia Dittwald, Aleksandra Markiewicz
  • KATEGORIA ŁAZIENKA DOMOWA
    III MIEJSCE
    Agnieszka Gałgus-Braumberger
  • KATEGORIA ŁAZIENKA PRZYSZŁOŚCI
    III MIEJSCE
    Agnieszka Rogowska
  • KATEGORIA ŁAZIENKA PUBLICZNA
    III MIEJSCE
    Adam Kraszewski

łazienka domowa

MARTYNA WILK

OPIS PROJEKTU:

„Łazienka domowa musi odpowiadać na indywidualne potrzeby domowników, zapewniać komfort zarówno pod względem funkcjonalnym, jak i estetycznym. Prezentowany projekt został opracowany z myślą o czteroosobowej rodzinie. Pomieszczenie jest eleganckie, minimalistyczne i schludne, sprzyja relaksowi oraz wyciszeniu.
Dzięki pojemnym zabudowom meblowym, łatwo utrzymać je w ładzie i porządku. Materiały wykończeniowe w łazience zostały dobrane na zasadzie kontrastów. Jasne, imitujące marmur płytki zestawiono z grafitową ceramiką oraz drewnem w ciemnobrązowym wybarwieniu. Do powyższego zestawu idealnie wpisała się armatura GROHE z kolekcji Lineare. Smukłe, minimalistyczne baterie w kolorze brushed hard graphite, subtelnie, niczym delikatna biżuteria, dopełniły aranżację”.

Sara Zwolińska

OPIS PROJEKTU:

„Projekt łazienki obejmuje niedużą powierzchnię – 4,5 m2.
Układ funkcjonalny skupia się na podziale strefy bardziej intymnej – prysznicowej - podkreślonej poprzez ciemniejszy dekor ścienny oraz podświetlenie ledowe przy suficie. Centralna część, stanowiąca najbardziej reprezentatywny widok łazienki, znajduje się na osi drzwi. Mieszkanie znajduje się w bloku, stąd koniecznym było wyłonienie jak największej ilości miejsca do przechowywania – wciąż w sposób nieprzytłaczający – stąd propozycja zaokrąglonej zabudowy meblowej. W prawej części łazienki znajduje się, delikatnie schowana, miska ustępowa, a nad nią szafka z frezowanymi frontami. Mimo dużej ilości wyposażenia, zabiegiem, który miał odciążyć wizualnie pomieszczenie, było zastosowanie łuków - meble, lustro, oprawy oraz armatura. Kolekcją, która w swoim wyposażeniu proponuje podobne kształty jest GROHE ESSENCE, stąd w prezentowanym projekcie, stała się podstawą produktów. Podążając za panującymi trendami, w łazience pojawił się kolor, głównie zieleń i jej odcienie, świetnie komponujący się z wykończeniem armatury w kolorze WARM SUNSET”.

Agnieszka Gałgus-Braumberger

OPIS PROJEKTU:

„Projekt łazienki tajemniczy, ale też sprzyjający wyciszeniu. Łączący przeszłość z przyszłością przez wykorzystanie w aranżacji starych materiałów z odzysku i nowoczesnych w sposób minimalistyczny. Armatura Atrio idealnie łączy te dwa światy przez swój design, który nawiązuje do dawnych armatur swą formą poprzez nowoczesne wykonanie i uproszczenie kształtu. Toaleta myjąca pozwala poczuć się komfortowo oraz zaoszczędzić cenne zasoby jak woda i energia”.

łazienka przyszłości

Maciej Kozłowski

OPIS PROJEKTU:

„Mebel przyszłości jest moją odpowiedzią, na wciąż zmniejszający się metraż mieszkań. Projekt nawiązuje do niedalekiej przyszłości, w której będziemy musieli zrezygnować z luksusu posiadania oddzielnej łazienki, sypialni i garderoby. Integrując w jednym obiekcie kabinę prysznicową z chowaną toaletą i umywalką, powstaje wielofunkcyjny mebel, który zastępuje dzisiejszą łazienkę”.

Joanna Ochota

OPIS PROJEKTU:

„Jakie były początki dbania o higienę ? W XIX wieku były ogólnodostępne łaźnie. Doskonałym miejscem do kąpieli były rzeki i jeziora. W bogatszych domach w sypialni umieszczano umywalnie, składające się z miednicy osadzonej lub ustawionej na drewnianym stoliku i dzbanka na wodę. U niektórych bardziej praktycznych domach gospodarzy zdarzały się wanny. W przyszłości pomieszczenie jakim jest łazienka powinna być na nowo zdefiniowane. Przestrzeń łazienkową można podzielić na trzy strefy - odosobnienia - toaleta, relaksu - wanna i codzienna - umywalka, prysznic. Łazienka przyszłości jawi mi się jako skończona forma przestrzenna, którą można wstawić w dowolnym miejscu. Nie jest już klasycznie rozumianym pomieszczeniem ale konstrukcją z pogranicza formy rzeźbiarskiej. Projekt zakłada koncentrację wszystkich urządzeń w jednej bryle opartej na okręgach. Zarówno kształt konstrukcji jak i poruszanie się od sprzętu do sprzętu odbywa się po kole. Kole jako kształcie idealnym symbolizującym nieskończoność, absolut, doskonałość, wewnętrzną jedność, harmonię, równowagę, pierwiastek żeński i ochronę”.

Agnieszka Rogowska

OPIS PROJEKTU:

„FLOW – przestrzeń podporządkowana funkcji – łazienka to miejsce intymne. Oś projektu – czysta kompozycja z diagonalną ścianą – zbalansowane tło dla wody jako elementu architektury. Armatura w odcieniach złota, miedzi i niklu eksponuje wodę zapewniając Ci komfort i relaks. Inspirowane orientem okładziny przypominają papier czerpany i lakę.
W trosce o higienę akcesoria są ukryte. Tu oczyścisz ciało i umysł”.

łazienka publiczna

Agata Ferenc

OPIS PROJEKTU:

Filharmonia Opolska to nie tylko scena, na której występują wybitni artyści. Ta instytucja to również przestrzeń użytkowa, która musi odznaczać się funkcjonalnością. Inwestycja obejmowała modernizację pokoi dla koncertujących tu muzyków, z przynależnymi łazienkami, toalety męskie i damskie dla publiczności, pokój dla matki z dzieckiem oraz klub muzyczny. Cechą szczególną tego projektu są zdecydowane kolory, a przy tym prostota minimalistycznych form. Wykorzystane rozwiązania projektowe oraz oryginalna paleta barw sprawiają, że aranżacja, mimo tak różnorodnego przeznaczenia poszczególnych pomieszczeń, jest spójna, a jednocześnie dość ekstrawagancka, zapadająca w pamięć. Kolorystyczne szaleństwo zostało przełamane klasyczną bielą lub czernią oraz lastrykiem w toaletach i łazienkach, a uzupełnione ponadczasową armaturą i ceramiką firmy GROHE z kolekcji Essence”.

Klaudia Dittwald
Aleksandra Markiewicz

OPIS PROJEKTU:

Główną inspiracją przy projekcie łazienki publicznej “Wave Essence” była krzywa, regularna, łukowata linia. Linia ta widoczna jest w kształcie blatów w strefie umywalek i strefie „kącika beauty”, który znajduje się przy wejściu do łazienki, po lewej stronie. Kształt wejść do kabin toaletowych również został zaakcentowany zagiętą, łukowatą linią. Dodatkowo unikalność produktów z serii Grohe Essence miała duży wpływ na finalny charakter projektu. Obłe kształty umywalek i baterii wpisują się perfekcyjnie w idee założenia falistej linii. Przy projekcie skupiono się na trzech myślach przewodnich konkursu, czyli funkcjonalności, sztuce i wyobraźni. Łazienka publiczna została zaprojektowana w sposób przystosowany dla osób niepełnosprawnych. Umywalki zostały zaprojektowane na różnych wysokościach umożliwiając do nich łatwy dostęp nawet dla najmłodszych użytkowników (...) ”.

Adam Kraszewski

OPIS PROJEKTU:

„Projekt łazienki publicznej przy restauracji w małym butikowym hotelu na Majorce w Hiszpanii. Zabytkowy budynek architektury mauretańskiej z zachowanymi detalami. Opracowanie wykonane według przepisów hiszpańskich pod nadzorem lokalnego konserwatora zabytków. Inwestycja w fazie projektowej. Zastosowana armatura bezdotykowa i podtynkowe systemy spłukiwania GROHE”.

Jesteś architektem, wnętrzarzem, a może zajmujesz się projektowaniem, bo piękne
i funkcjonalne wnętrza to Twoja pasja? A może studiujesz architekturę i myślisz
o projektowaniu?
Tworzysz wyjątkowe przestrzenie i chcesz się podzielić swoją koncepcją?

Jak wziąć udział w konkursie?


REGULAMIN KONKURSU

Szanowni Państwo,

informujemy o zmianie w regulaminie konkursu organizowanego przez Grohe Polska „GROHE. Funkcjonalność. Sztuka. Wyobraźnia.” w zakresie wymogów dotyczących zgłoszenia konkursowego, o których mowa w pkt 3.2.2. regulaminu. Projekt architektoniczny, który należy przesłać w celu wzięcia udziału w konkursie, musi stanowić wizualizacje albo zdjęcia zrealizowanego projektu w formie pliku graficznego oraz opis koncepcji zgłaszanego projektu. Mile widziane są również plany, rzuty lub inne rysunki, które dotyczą zgłaszanego projektu, ale nie są one warunkiem zgłoszenia. Opisana zmiana ma na celu ułatwienie Państwu wzięcia udziału w konkursie. Obowiązujący regulamin dostępny jest poniżej:

KATEGORIE KONKURSOWE

ŁAZIENKA DOMOWA

Łazienka w domu to miejsce spokoju i relaksu.
Miejsce gdzie czujemy się komfortowo i bezpiecznie.
Sztuką jest znalezienie kompromisu między niewielkimi
rozmiarami, a użytecznością i estetyką
.

ŁAZIENKA PUBLICZNA

Tu liczy się funkcjonalność, ekologia
i przede wszystkim higiena.
Wygodne rozwiązania dla osób niepełnosprawnych
muszą pojawić się w projekcie.

Łazienka przyszłości

Wyobraźnia nie zna granic.
Ekstrawagancja czy minimalizm?
Zdecyduj sam i przedstaw nam
swoją wizję przyszłości.

NAGRODY

Łazienka domowa

1 NAGRODA:

  • Voucher o wartości 10 000 zł
    do wykorzystania na produkty GROHE
  • Nagroda pieniężna w wysokości 5 000 zł
  • Fotografia światowej sławy mistrza fotografii
    czarno-białej Szymona Brodziaka

2 NAGRODA:

  • Voucher o wartości 10 000 zł
    do wykorzystania na produkty GROHE

3 NAGRODA:

  • 5 000 zł do wykorzystania na produkty GROHE

łazienka publiczna

1 NAGRODA:

  • Voucher o wartości 10 000 zł
    do wykorzystania na produkty GROHE
  • Nagroda pieniężna w wysokości 5 000 zł
  • Fotografia światowej sławy mistrza fotografii
    czarno-białej Szymona Brodziaka

2 NAGRODA:

  • Voucher o wartości 10 000 zł
    do wykorzystania na produkty GROHE

3 NAGRODA:

  • 5 000 zł do wykorzystania na produkty GROHE

Łazienka przyszłości

1 NAGRODA:

  • Voucher o wartości 10 000 zł
    do wykorzystania na produkty GROHE
  • Nagroda pieniężna w wysokości 5 000 zł
  • Fotografia światowej sławy mistrza fotografii
    czarno-białej Szymona Brodziaka

2 NAGRODA:

  • Voucher o wartości 10 000 zł
    do wykorzystania na produkty GROHE

3 NAGRODA:

  • 5 000 zł do wykorzystania na produkty GROHE

Nagroda publiczności

Jeden ze zwycięzców konkursu otrzyma także nagrodę specjalną przyznaną przez publiczność – WYJAZD NA TARGI Salone del Mobile.Milano 2022. Głosowanie publiczności odbędzie się w lutym 2022 roku.

Jurorzy

Dagmara Jakubczak

Trendwatcher i doradca ws. designu oraz i jego kolekcjonowania. Współpracuje z firmami w Polsce
i za granicą, doradzając w dziedzinie trendów.
Prowadzi szkolenia i wykłady dotyczące trendów,
designu i projektowania wnętrz z elementami historii
sztuki oraz o cybernetyce w designie. Dziennikarka współpracująca z mediami w Polsce i zagranicą.
Jurorka wielu konkursów z zakresu designu
i projektowania wnętrz. Wielokrotnie prowadziła konferencje, panele oraz imprezy branżowe.

Marta Czerkies

Projektantka i kreatorka wnętrz, założycielka firmy Marta Czerkies Home Designer. Firmę prowadzi od 2009 roku
i od samego początku jej powstania wiedziała, że chce aby pracownia nie tworzyła tylko projektów, a oryginalne rozwiązania, które zakończone są perfekcyjną realizacją. Tak koncepcja stała się mottem firmy i stanowi żelazną podstawę jej funkcjonowania. Marta Czerkies jako jedna
z pierwszych wprowadziła do standardów pracy nad wnętrzem holistyczną usługę „realizacji pod klucz”.

Urszula Michalak

Stylistka wnętrz, pomysłodawczyni i ogranizator Meetblogin, ogólnopolskiego zjazdu blogerów wnętrzarskich. Współpracuje z Warsaw Home, gdzie organizuje BlogTour. Na poznańskich targach HomeDecor, od 8 lat aranżuje około 100 metrowe stoisko w ramach Bloggers Zone, uwzględniając aktualne trendy, organizując jednocześnie platformę do wymiany myśli, wiedzy
i doświadczeń do osób z branży. Od kilku lat uczestnik Safari Blog, inicjatywy DDN News.

Szymon Brodziak

Mistrz fotografii czarno-białej. Zdobywca pierwszego miejsca w konkursie World’s Top 10 Black&White Photographers 2019 by One Eyeland. Najmłodszy artysta, którego prace zostały wystawione w Muzeum Fotografii –Fundacji Helmuta Newtona w Berlinie. Podczas Festiwalu Filmowego w Cannes, uznany za najlepszego na świecie fotografa czarno-białych kampanii reklamowych przez jury Fashion TV Photographers Awards (2013).
Wyróżniony nagrodą Johnnie Walker Keep Walking Award za ciągłe urzeczywistnianie swoich marzeń oraz pasję wyznaczania nowych ścieżek w poszukiwaniu piękna.

Cezary Kowalczyk

Humanista z krwi i kości, absolwent Warszawskiej SGGW, zarządza projektami I sprzedażą do inwestycji jako Project Sales Director w GROHE Polska. Koordynator procesu specyfikacji w projektach poddawanych ocenom wielokryterialnym LEED/BREEAM pod kątem redukcji zużycia wody i energii, realizowanych dla inwestorów międzynarodowych oraz sieci hotelarskich. Zarządza współpracą z kluczowymi inwestorami w Polsce (biurowce, hotele, szpitale obiekty użyteczności publicznej), odpowiedzialny za współpracę z architektami i biurami projektowymi.

patronat medialny

ZAINSPIRUJ SIĘ

Sprawdź najnowsze broszury i katalog GROHE 2021

Stwórz projekt łazienki
z katalogiem GROHE

Zainspiruj się i sprawdź kolekcje łazienkowe grohe

Zainspiruj się i sprawdź kolekcję kolorów grohe

Zainspiruj się i sprawdź broszurę Twoja łazienka z GROHE

PLIKI CAD

Przy projektowaniu z pewnością pomocne będą pliki CAD


Sprawdź Pliki CAD

masz pytania dotyczące konkursu?

Skontaktuj się z nami
adres e-mail: konkurs.PL@grohe.com