Znajdź salony
Showrooms
  • Salony łazienkowe

Moje notatki

Nie przypisano żadnych produktów.

Po dodaniu produktów do notatnika, możesz pobrać ich listę.

0 produktów
Pobierz jako PDF
Delere all

Produkt jest już zapisany w notatniku.

Często zadawane pytania
GROHE Sense & GROHE Sense+

Alarm w przypadku zalania

W jaki sposób GROHE Sense rozpoznaje zalanie?

Na dolnej ściance GROHE Sense znajdują się dwa pozłacane bolce. Jeśli oba bolce wejdą w kontakt z wodą, zwarcie wywoła alarm, który natychmiast zostanie przesłany przez aplikację.

Co się stanie, jeśli GROHE Sense rozpozna zalanie?

Do Ciebie i Twoich kontaktów alarmowych zostanie wysłany alarm – w zależności od Twoich ustawień powiadomień – w formie SMS lub wiadomości e-mail. Dodatkowo urządzenie zacznie migać na czerwono i wysyłać komunikat akustyczny. Jeśli korzystasz z GROHE Sense, sygnał optyczny i akustyczny ustanie po godzinie, a po kolejnych 23 godzinach zostanie ponownie uruchomiony (każdego dnia, dopóki baterie będą naładowane). Alarm W Sense+ nie jest przerywany. Aby zakończyć wysyłanie alarmu, musisz za pomocą niemechacącej się ściereczki osuszyć bolce znajdujące się na spodzie urządzenia.

Gdy mój GROHE Sense rozpoznaje zalanie, nie wywołuje żadnego dźwięku alarmowego

W niektórych przypadkach wywołanie sygnału alarmowego następuje dopiero po pewnym czasie. Niezależnie od tego, do aplikacji GROHE ONDUS wysyłane jest powiadomienie, dzięki któremu zostaniecie Państwo jak najszybciej ostrzeżeni.

Pomiar temperatury i wilgotności

Jak często GROHE Sense mierzy temperaturę i wilgotność w pomieszczeniu?

Temperatura i wilgotność są mierzone w trybie ciągłym, urządzenie zbiera dane co 60 minut. Informacje o wilgotności i temperaturze są zapisywane każdego dnia w chmurze GROHE ONDUS.

Jeśli potrzebujesz intensywniejszej kontroli, możesz skorzystać z GROHE Sense+. GROHE Sense+ dzięki przyciskowi aktualizacji w aplikacji daje dodatkową możliwość odczytu aktualnej wartości temperatury i wilgotności.

Jaka jest różnica pomiędzy GROHE Sense a GROHE Sense+?

Oba produkty dokonują pomiaru temperatury i wilgotności w trybie ciągłym. GROHE Sense raz dziennie wysyła do chmury informacje dotyczące wilgotności i temperatury. W przypadku GROHE Sense+ dzięki przyciskowi aktualizacji w aplikacji masz dodatkową możliwość odczytu aktualnej wartości temperatury i wilgotności.

Czy GROHE Sense mierzy wilgotność absolutną czy względną?

GROHE Sense mierzy wilgotność względną. Wilgotność względna powietrza jest zależna od temperatury. Wilgotność powietrza wynosząca 100 % oznacza, że przy danej temperaturze powietrze jest w pełni nasycone wodą.

Instalacja

Gdzie należy zainstalować GROHE Sense?

  • Zainstaluj GROHE Sense w swoim domu w tych miejscach, w których istnieje ryzyko zalania lub w miejscach, których wilgotność powietrza chcesz kontrolować.
  • Zainstaluj GROHE Sense w piwnicy, ponieważ jest ona w szczególności narażona na uszkodzenia spowodowane przez wodę.
  • Zainstaluj GROHE Sense pod zlewem i umywalką, ponieważ przecieki zdarzające się w tych miejscach są zazwyczaj odkrywane zbyt późno.
  • W pobliżu pralki, aby nic się tam nie przydarzyło- Na dachach, jeśli posiadają okna, które często otwierasz, żeby przewietrzyć pomieszczenie, aby szybko rozpoznać kapiący do środka deszcz.

W jaki sposób zainstalować GROHE Sense?

Najpierw pobierz aplikację ze sklepu Apple albo z Google Play. Zarejestruj się, utwórz swój dom i pomieszczenia, jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś. Dodaj GROHE Sense do jednego ze swoich pomieszczeń klikając symbol plusa (+) lub dodając GROHE Sense przez katalog. Podaj nazwę i zdefiniuj nazwę pomieszczenia. Włóż do urządzenia otrzymane wraz z produktem 3 baterie AAA i utwórz połączenie WLAN wybierając GROHE Sense SSID i wpisując hasło znajdujące się na tylnej ściance produktu. Jeśli już zamontowałeś produkt i nie możesz odczytać hasła, zrób jego zdjęcie pamiętając o włączonej lampie. Następnie umieść GROHE Sense na równej powierzchni (nie może być to powierzchnia metalowa ani przewodząca) w taki sposób, by bolce dotykały powierzchni.

Co mogę zrobić, jeśli GROHE Sense jest zbyt duży, aby umieścić go w obszarze, który chcę kontrolować?

Spróbuj użyć zestawu rozszerzającego 22506LN0, który posiada 1,2 m przedłużacz. Zamocuj spód zestawu rozszerzającego na ścianie za pomocą dwóch śrub. Umieść czujnik zdalny na górnej powierzchni (nie może to być powierzchnia metalowa / przewodząca) w taki sposób, by bolce dotykały górnej powierzchni. Możesz również zainstalować GROHE Sense+, jeśli chcesz używać zarówno rozszerzenia jak i zasilanego sieciowo produktu.

Co mogę zrobić, jeśli połączenie WLAN nie jest wystarczająco stabilne lub jeśli wymagane do połączenia z GROHE Sense połączenie WLAN nie zostało odnalezione?

  • Jest kilka możliwych rozwiązań
  • Możesz zainstalować repeater wzmacniający sygnał WLAN w pobliżu produktu.
  • Jeśli masz dostęp do połączenie UTP, możesz zainstalować punkt dostępu (Access Point) lub repeater (z reguły możesz wybrać jeden z tych dwóch trybów pracy) bezpośrednio do połączenia UTP.
  • Ostatnia opcja to użycie kabli. W tym przypadku należy zainstalować jedno przyłącze kablowe w pobliżu routera i jedno w pobliżu produktu. Wybierz produkt z funkcją WLAN, w przeciwnym razie konieczny będzie punkt dostępu/repeater.

Sprzęt

Jak duże jest urządzenie GROHE Sense?

GROHE Sense jest czujnikiem wody o ø 84 mm i wysokości 35 mm. Zestaw rozszerzający składa się z płyty ściennej ø 84 mm i wysokości 38 mm posiadającej czujnik i czujnik zdalny o wys. 10 mm i 50 mm średnicy. Zestaw rozszerzający posiada przedłużacz o długości 1,2 m. GROHE Sense+ posiada te same wymiary, co GROHE Sense i korzysta z tego samego zestawu rozszerzającego. Dodatkowo GROHE Sense+ posiada kabel sieciowy o długości 0,6 m.

Czy GROHE Sense jest wodoodporny?

GROHE Sense jest chroniony przed wodą rozpryskową i skroplinami (IPX3). W przypadku zalania natychmiast osusz urządzenie. W razie konieczności oczyszczenia urządzenia użyj niemechacącej się ściereczki. NIE UŻYWAJ środków czystości.

Co zrobić, gdy baterie się rozładowały?

Wymień 3 baterie AAA na nowe lub, jeśli potrzebujesz nieprzerwanego przesyłania informacji, zaopatrz się w GROHE Sense+, gdyż to urządzenie podłączane jest do sieci zasilania prądem, przez co nie potrzebuje ono baterii.

Rozpoznanie pęknięcia rury i przecieku

Co się stanie, gdy GROHE Sense Guard zostanie odłączony od zasilania prądem?

Aby zagwarantować, że nawet w przypadku awarii prądu będziesz mieć dostęp do świeżej wody pitnej, zawór pozostanie w tym czasie otwarty. Będziesz widzieć w aplikacji, że system nie jest podłączony do prądu. System uruchomi się ponownie natychmiast po przywróceniu zasilania.

Co się stanie, jeśli GROHE Sense Guard utraci połączenie z siecią WLAN?

GROHE Sense Guard będzie pracować w dalszym ciągu. W przypadku pęknięcia rury fakt ten zostanie rozpoznany a dopływ wody odcięty. Dane zostaną zaktualizowane natychmiast po przywróceniu połączenia, ponieważ system dysponuje 30-dniową pamięcią buforową, zależną od intensywności użytkowania. W takich przypadkach sygnalizująca połączenie dioda LED świeci się na czerwono.

Sprzęt

Jakie połączenia są możliwe?

GROHE Sense Guard jest dostarczany z przyłączem 1” i adapterem ¾”. Te średnice odpowiadają najpopularniejszym na rynkach europejskich złączom. Jeśli potrzebujesz mniejszego przyłącza, przedstawiciel handlowy może dostarczyć pasujące złącze. Jeśli posiadasz rury o większej średnicy, powinieneś najpierw skonsultować z instalatorem, czy w Twoim domu istnieje możliwość zainstalowania GROHE Sense Guard i czy nie wpłynie ona negatywnie na wymagany przepływ wody. GROHE Sense Guard jest produktem zaprojektowanych dla maksymalnego zużycia wynoszącego ok. 85 l/min.

Jaką długość ma kabel zasilający?

70 centymetrów. W każdej chwili możesz jednak dokupić przedłużacz w sklepie z artykułami elektrycznymi. Potrzebny będzie biały kabel telekomunikacyjny 12 VDC z wtyczką i tulejką, F 5,5 x 2,1 mm/M 2,1 mm.

Jaki jest zakres dostawy?

W opakowaniu znajduje się jeden przewód wody z dwoma mosiężnymi przyłączami 3/4”, jedna wtyczka z kablem oraz niezbędne do przeprowadzenia instalacji informacje o produkcje.

Zalecamy instalację urządzenia GROHE Sense Guard za pomocą zestawu do montażu w ścianie 22501000. Zestaw do montażu w ścianie gwarantuje łatwą instalację. Dodatkowo zalecamy zainstalowanie zaworu odcinającego przed i za urządzeniem GROHE Sense Guard, co ułatwi i przyspieszy późniejszą konserwację.

Instalacja

Jak wygląda instalacja urządzenia GROHE Sense Guard?

GROHE zaleca, by montaż został wykonany przez certyfikowanego instalatora, ponieważ odbywa się on w pobliżu licznika wody i nieprawidłowo przeprowadzone prace mogą prowadzić do uszkodzenia systemu zasilania wodą w całym domu. Każdorazowo należy przestrzegać dostarczonych z produktem bądź dostępnych online technicznych informacji o produkcie. Na naszej stronie WWW lub kanale YouTube możesz również obejrzeć film przedstawiający instalację. Dodatkowo zalecamy przeprowadzenie instalacji GROHE Sense Guard przy użyciu naszego zestawu do montażu w ścianie 22501000, który gwarantuje bezpieczne przeprowadzenie prac.

W jaki sposób GROHE Sense Guard łączy się z aplikacją GROHE ONDUS?

Najpierw pobierz aplikację ze sklepu Apple albo z Google Play. Zarejestruj się, utwórz swój dom i pomieszczenia, jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś. Dodaj GROHE Sense Guard do jednego ze swoich pomieszczeń klikając symbol plusa (+) lub dodając do katalogu. Podaj nazwę i zdefiniuj nazwę pomieszczenia. Włącz GROHE Sense Guard i utwórz połączenie WLAN wybierając GROHE Sense Guard SSID i podając hasło znajdujące się na tylnej ściance produktu. Jeśli już zamontowałeś produkt i nie możesz odczytać hasła, zrób jego zdjęcie pamiętając o włączonej lampie.

Co mogę zrobić, jeśli połączenie WLAN nie jest wystarczająco stabilne lub jeśli wymagane do połączenia z GROHE Sense Guard połączenie WLAN nie zostało odnalezione?

  • Jest kilka możliwych rozwiązań
  • Możesz zainstalować repeater wzmacniający sygnał WLAN w pobliżu produktu.
  • Jeśli masz dostęp do połączenie UTP, możesz zainstalować punkt dostępu (Access Point) lub repeater (z reguły możesz wybrać jeden z tych dwóch trybów pracy) bezpośrednio do połączenia UTP.
  • Ostatnia opcja to użycie kabli. W tym przypadku należy zainstalować jedno przyłącze kablowe w pobliżu routera i jedno w pobliżu produktu. Wybierz produkt z funkcją WLAN, w przeciwnym razie konieczny będzie punkt dostępu/repeater.

Bezpieczeństwo

Czy hakerzy mają możliwość odcięcia doprowadzenia wody?

GROHE dokłada wszelkich starań, by zagwarantować bezpieczne i chronione połączenie dla swoich produktów. Z tego powodu używamy wyłącznie najbardziej aktualnych zabezpieczeń zapobiegających niezgodnemu z przeznaczeniem użyciu lub złamaniu przepisów dotyczących ochrony danych, dzięki czemu chronimy Twoją prywatność. Dodatkowo, w razie potrzeby, poprzez aplikację GROHE udostępnia aktualizacje swojego oprogramowania. Jeśli hakerom miałoby się udać włamanie do Twojego systemu, doprowadzenie wody do Twojego domu jest w każdej chwili bezpieczne, o ile odłączysz kabel zasilający od sieci. Następnie, gdy tylko dostępna będzie aktualizacja, możesz ją zainstalować.

Frequently asked questions
GROHE ONDUS App

Kompatybilność

Jakie urządzenia mobilne i systemy operacyjne są zgodne z aplikacją GROHE ONDUS?

Z GROHE ONDUS współpracują urządzenia mobilne Apple z systemem operacyjnym iOS w wersji 9.0 lub wyższej oraz urządzenia mobilne z systemem operacyjnym Android w wersji 4.3 lub wyższej. Wymagania dotyczące urządzeń: - rozdzielczość min. 160 dpi - rozdzielczość min. 320 x 470 pikseli

Jakie inne urządzenia typu „Smart Home” mogę powiązać z aplikacją GROHE?

W momencie oddawania do użytku nie istnieją inne produkty, które można by powiązać z aplikacją. GROHE planuje w niedalekiej przyszłości zaprojektować rozwiązania opierające się na standardach komunikacji WiFi i Bluetooth, w związku z czym połączenia będą opierały się na tego rodzaju protokołach.

Które protokoły połączeń są wykorzystywane przez produkty GROHE w zakresie chmury GROHE ONDUS?

Do utworzenia domowego połączenia z routerem produkty GROHE korzystają z protokołu WiFi. Router musi współpracować z HTTPS, 2,4 GHz oraz IEEE 802.11b/g/n. Port 80 musi pozostawać otwarty. Można korzystać tylko z kanałów WLAN 1–11.

Nie mogę znaleźć aplikacji GROHE ONDUS w App Store lub Google Play Store.

GROHE Sense i GROHE Sense Guard sprzedawane są aktualnie wyłącznie w Europie i na Środkowym Wschodzie. Pobranie aplikacji w innych krajach nie jest możliwe.

Powiadomienia i błędy

Czy będę otrzymywać powiadomienia tylko wtedy, gdy jestem podłączony do mojej lokalnej sieci WLAN?

Nie. Aby otrzymywać powiadomienia w formie wyskakujących okienek w Twoim smartfonie, potrzebujesz tylko działającego połączenia z Internetem. Połączenie możesz uzyskać poprzez sieć mobilną lub dowolne połączenie WLAN. W sytuacji awaryjnej GROHE ONDUS może informować Ciebie lub inne kontakty alarmowe również poprzez wiadomość e-mail lub SMS.

W jaki sposób mogę się upewnić, że będę otrzymywać wiadomości i ostrzeżenia, jeśli ekran mojego smartfonu jest zablokowany?

W tym celu sprawdź, w ustawieniach swojego telefonu, czy GROHE ONDUS jest uprawniony do wysyłania informacji w przypadku zablokowanego ekranu.

Moja aplikacja nie działa. Co mogę zrobić?

  • Sprawdź połączenie internetowe i w razie potrzeby zresetuj połączenie z siecią mobilną lub siecią WLAN.
  • Uruchom aplikację ponownie
  • Upewnij się, że korzystasz z najbardziej aktualnej wersji aplikacji. Sprawdź w sklepie Apple App lub Google Play, czy są dostępne aktualizacje.
  • Jeśli te kroki nie rozwiążą problemu, skontaktuj się z działem wsparcia firmy GROHE.

Otrzymuję komunikat o błędzie, gdy klikam na link aktywacyjnych w mojej skrzynce e-mailowej.

Link aktywacyjny jest ważny tylko przez 24h. Po upływie tego czasu, można zażądać nowego linka aktywacyjnego. W tym celu należy spróbować zalogować się wybranymi danymi konta w aplikacji GROHE ONDUS.

Bezpieczeństwo i ochrona danych

Które dane są zapisywane?

GROHE ONDUS zapisuje wyłącznie dane niezbędne do zapewnienia pełnej funkcjonalności Twoich urządzeń. Więcej informacji uzyskasz bezpośrednio w aplikacji, w dziale „Oświadczenie o ochronie danych”.