Znajdź salony
Showrooms
  • Salony łazienkowe
  • Instalator

Moje notatki

Nie przypisano żadnych produktów.

Po dodaniu produktów do notatnika, możesz pobrać ich listę.

0 produktów
Pobierz jako PDF
Delere all

Produkt jest już zapisany w notatniku.

NASTĘPNA GENERACJA KOLORÓW

Vice President of Design w GROHE, Michael Seum opowiada o procesie tworzenia kolekcji kolorów GROHE.

Jaką rolę w Twojej pracy odgrywają kolory?

Kolor jest niezwykle ważny. Jednak, kiedy zapytasz dziesięć osób o opinię na temat kolorów, uzyskasz piętnaście różnych odpowiedzi. Każdy z nas inaczej reaguje na barwy. Gdy ktoś decyduje się na kolor w kuchni czy łazience, nie jest to kwestia tylko wyboru farby na ścianie, którą można łatwo xrodzaju powłoki i materiałów wykonania, chcemy sprawić, że produkty będą pasowały do domu przez długie lata. Mówimy wtedy o zjawisku, które nazywamy stałością designu. Barwy w naszej kolekcji kolorów zostały dobrane tak, by zapewnić klientom bogaty zestaw narzędzi, a co ważniejsze, także swobodę kształtowania swojej wizji.

Skąd czerpiesz inspiracje, gdy tworzysz nową powłokę?

Co roku uczestniczymy z zespołem w największych targach designerskich na całym świecie, na przykład ICFF w Nowym Jorku, Maison&Objet w Paryżu, w tygodniach designu w Tokio i Londynie, a także Salone del Mobile w Mediolanie. Zatem na pewno inspirujemy się najnowszymi trendami ze świata designu. Będąc na targach, nie przyglądamy się konkretnie naszej branży. Obserwujemy tendencje w całym sektorze dla domu, np. w przemyśle meblarskim. Potem odpowiadamy na nie poprzez naszą kolekcję kolorów i powłok. Tworząc paletę barw, chcemy, by klient czuł, że nasza kolekcja daje mu nieograniczoną swobodę projektowania. Wielu w naszej branży po prostu podchwytuje trendy, nie licząc się z tym, że nowinki i mody szybko przemijają. Nawet jakość jest wtedy nędzna. W GROHE przyjmujemy bardziej zrównoważone podejście. Gdy kupujesz produkt GROHE, chcesz jakości, technologii, ekologii i designu. Masz pewność, że ten kolor i ta powłoka stanowią wyraz najnowszych trendów wnętrzarskich, ale jednocześnie przetrwają długo, dzięki wyższym standardom jakości.

TE NOWE OPCJE STANOWIĄ NIEWIARYGODNIE ROZBUDOWANE NARZĘDZIE DLA KREATYWNEGO UMYSŁU

Co odróżnia kolekcję kolorów GROHE od tego jak zwykle postrzegamy barwy?

Mogliśmy zdecydować się na kolory, które nie są tak długotrwałymi trendami. Mogą być obecne na rynku rok czy dwa. Ale problem z nimi jest taki, że wnętrze łazienki to coś stałego – rzeczy raz zainstalowane zostaną tam na długi czas. Trzeba więc bardzo ostrożnie podchodzić do kwestii przydatności koloru oraz tego, jak jest on wykorzystywany. Uważam, że są inne obszary, w których można wprowadzić kolor do łazienki, jeśli się tego chce – również poprzez oświetlenie. Dlatego przyjęliśmy podejście, w którym kolorystyka naszych produktów wpasowuje się w długotrwały trend. Powłoki w ciepłych odcieniach widzimy rok po roku w Mediolanie i Londynie. Jest to zaakceptowana strategia w branży. Co jednak nie znaczy, że opracowując następną generację barw, nie pójdziemy w stronę bardziej nietypowych rozwiązań.

W jaki sposób zmieniało się zastosowanie kolorów w projektowaniu na przestrzeni lat?

Myślę, że kolor był częścią świata designu od zawsze, jednak przeszedł przez lata pewną ewolucję. Jedną z rzeczy, jakie zauważamy, odwiedzając targi designerskie, jest to, że rok za rokiem, ciepłe kolory znajdują swoje miejsce w aranżacji domu. Obecnie jest to już trend o ustalonej pozycji; na początku silniej zaznaczył swoją obecność w Skandynawii, ale teraz można go spotkać wszędzie. W skali świata obserwujemy różne podejście do tego tematu. Rynek w Stanach jest nastawiony na kolory, ale koncentruje się na klasycznych odcieniach. Azja również jest bardzo kolorowa. Bliski Wschód kocha ciepłe i złote barwy. Pojawienie się ciepłych tonacji w Europie idzie w parze z inspirowaniem się takimi rozwiązaniami jak nasze propozycje: miedziany Brushed Nickel oraz ciemny Hard Graphite. Wykorzystanie kolorów ma zatem różne wymiary. Wyzwaniem jest więc stworzenie palety, która będzie pasować idealnie do potrzeb na całym świecie. Udało się to osiągnąć za sprawą naszej kolekcji.

Jak kolory wpływają na nasze postrzeganie łazienki?

,Myślę, że wpływ barwy, rodzaju powłoki i materiału wykonania armatury na łazienkę polega na tym, że bateria staje się biżuterią w rękach projektanta wnętrz. Jest to kolejny sposób, w jaki można dodać jeszcze jeden poziom szczegółowości i jakości do projektu wnętrza. Nasze kolory dobrano i przygotowano w sposób, który umożliwia zrobienie z nimi niemal wszystkiego, co może być konieczne. Jeśli więc chcesz uzyskać wysoki kontrast, odcienie pośrednie albo niski kontrast, za pomocą tych kolorów możesz w ogromnym stopniu wpłynąć na końcowy rezultat. Paleta ta daje ci pełną elastyczność.

A co z kuchnią?

W kuchni króluje biel. Konsumenci dodają kolory za pomocą akcesoriów – tosterów, blenderów, zaparzaczy do kawy. Dzieje się tak, ponieważ mogą postawić je na blacie, a potem zabrać. Pomyśleliśmy więc: skoro ktoś ma ten wyróżniający się, czerwony mikser, to jest bardziej prawdopodobne, że taka osoba weźmie też wężyk Essence w kolorze żywej czerwieni. Nie będzie w tym żadnego ryzyka, bo mogą go łatwo wymienić. W łazience przyjęliśmy nieco subtelniejsze podejście, ponieważ nie ma jeszcze sposobu na szybkie dodanie kolorowych akcesoriów na tej zasadzie. Wszystkie kolory GROHE sprawdzają się znakomicie zarówno w kuchni, jak i łazience.

Masz swoją ulubioną powłokę GROHE?

Tak, jest to matowy Hard Graphite, który, swoją drogą, jest najbardziej wyrafinowanym wykończeniem, jakie obecnie oferujemy. Jestem właśnie w trakcie zmieniania aranżacji we własnej kuchni z wykorzystaniem odcieni czerni i wybrałem do niej armaturę z tą powłoką.

Jakie są zasady wyboru armatury do łazienki w kontekście rodzaju powłoki?

Szczerze mówiąc, nie ma żadnych. Uważam, że w dzisiejszych czasach projektanci mają znacznie więcej wolności. Różne opcje kolorów i powłok w tej kolekcji nie obarczają ich żadnymi zasadami. Mamy tu po prostu niekończące się możliwości. Jeśli miałbym jednak zasugerować jakąś zasadę, to byłaby to konsekwencja w wyborze. Nie ma nic gorszego niż wejść w jakąś przestrzeń i zobaczyć baterię w jednym kolorze, prysznic w innym, a wieszak na ręczniki jeszcze w innym. Dzięki kolekcji kolorów GROHE zyskujesz kompleksowe rozwiązanie do każdej przestrzeni.

Co możesz powiedzieć nam o wzajemnych oddziaływaniach kształtów, powierzchni i koloru?

Przenieśliśmy tę kolekcję na płaszczyznę świata designu następująco: są trzy rodzaje otoczenia. Jest otoczenie oparte na wysokim kontraście oraz otoczenie w odcieniach jednego koloru. Pomiędzy nimi są odcienie pośrednie. Powiedzmy, że projektuję całkowicie czarną łazienkę. Mam jakieś opcje, jeśli chcę czarne płytki na ścianie, to w przypadku innych elementów mogę wybrać przeciwieństwo, czyli chrom, aby uzyskać bardziej kontrastowe wykończenie. Albo jeśli chcę mieć całą łazienkę w miękkim, matowym wykończeniu, mogę w tym celu zastosować powierzchnię szczotkowaną. Zatem, jeśli chodzi o oddziaływanie kształtów i powierzchni, wszystko zależy od strategii, wedle której projektuje się wnętrze. Dlatego oferujemy nasze produkty w wersji błyszczącej i matowej – żeby zapewnić elastyczność w tworzeniu takich oddziaływań. To samo dotyczy wszystkich kolorów, dostępnych w tych powłokach.

Możesz podać przykład?

Gdy mówię słowo 'vintage', myślisz o szczotkowanym złocie, ale gdy powiem 'luksus', myślisz o złocie polerowanym. To ten sam kolor, tylko inna powłoka. Zmieniając jedynie wykończenie, daję ci inną sugestię werbalną, w kontekście stylu vintage i luksusu. Powodem, dla którego mamy wersję matową i błyszczącą, jest skrajna elastyczność w doborze strategii dla wnętrza.